simssmurfan

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 23:08

Jag vet att jag nyss gjorde veckans simsblogg men var tvungen att göra en dagens simsblogg för att jag hittat en superbra blogg:

   

Klicka antingen på bilden, HÄR eller Där ----> http://emsims.bloggplatsen.se/

Det är en sjukt bra blogg och en sjukt bra bloggerska.

Det var det jag tänkte skriva om i detta inlägg.

Ha de gött <3

PS. Det var förra var faktiskt inte alls det sista inlägget utan det här inlägget är det sista :D

♥ Ciao Amigos ♥


Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 22:55

Detta är dagens statistik:

  

Tack så hemskt mycket (som igår)!

Ser att ni kollar mycket 322 sidvisningar.

(igår slutade det med 55 unika besökare och 350 sidvisningar)

Det blir inge mer inlägg idag och eftersom jag uppdaterade sims idag och det fortfarande inte har laddat klart så har jag inte kunnat göra Familjen Steam Del 2.

Men jag tänkte starta en riktig PGC också och börja på den istället.

Som alltid:


♥ Ciao Amigos ♥

Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 22:03

Så nu är jag äntligen klar här kommer den:


Semesterparadis


Sjöjungfrur:

Det finns många olika funktioner med just sjöjungfrun du kan t.ex tillkalla hajar medans du är under vatten. Sjöjungfrur kan vara på land som vanliga simmar men då har de ingen fena utan vanliga ben med fjäll på. Du kan ändra färg på fjällen lika lätt som du färgar håret och ögonen på en vanlig sim. Det finns såklart sjöjungjungfrur fast män (vad nu dem heter) och självklart kan man också få sjöjungfru bebisar.

Om du redan har skapat en vanlig sim kan du ändra den till en sjöjungfru om du vill.


Husbåtar:

Husbåtar är helt vanliga hus fast på en "flotte" kan man säga.

Dina simmar kan styra den vart som helt så länge husbåten är i vattnet.

En väldigt bra funktion (tycker jag) är att man väldigt enkelt kan trycka på Autopilot och då styrs båten helt

själv dit du har klickat att den ska.

En väldigt smart sak som kommer finnas med i ex-paketet är stegar. Med dem sparar du väldigt mycket plats.

Självklart kan du också ha husdjur på båten t.o.m hästar om de får plats xD

En annan sak är att om man beställer pizza så kommer pizzabudet på sin egna båt och leverar den rakt till dig.

Andra simmar kan också åka till din husbåt och kliva ombord (ifall du nu vill det).


Havet:

Havet tycker jag är det speciellaste med semesterparadis och det är också det jag mest ser fram emot.

Haven är riktigt stora och detaljrika du kan också lätt dyka ner i djupet.

Man kan hitta massvis med saker där: kistor, grottor, flaskor med gammla brev i (flaskpost?) och snäckor som du kan använda till ditt hotellrum/hus/husbåt för att piffa upp det lite grann m.m

Medans du är nere i havet kan du fånga fisk.

Du kan gå in i grottor och hitta okända öar men också råka bli nerdragen av en bläckfisk.


Okända öar:

Det finns många sätt du kan hitta okända öar på t.ex genom att gå in i grottor eller åka runt med din båt och leta.

När du väl har hittat en okänd ö kommer den för det första inte vara okänd längre och för det andra så kommer dimman som brukar vara omkring den fara bort.

Du kan sälvklart bygga ett eget hus eller ett hotell på ön om du vill.


Båtar:

Det finns många olika båtar som du kan färdas med t.ex husbåtar, motorbåtar eller vad sägs som en svantrampbåt?

Du har dina båtar i din egna katalog och kan ta ut dem när du behöver färdas någonstans.

Även barn kan styra vissa båtar som jag tyckte var lite kul   

Barnen kan även bada i havet och bygga sandslott.


Övrigt:

Det finns nya och coola möbler och föremål som man får med i ex-paketet.

Numera kan du ha ett "vattenfall" till din pool och du kan ändra design till dem.

Om du använder använder ex-paketet årstider medan du spelar semesterparadis så kommer det som vanligt var snö på vintern osv. men du kan ändra så det kanske bara blir några årstider året om t.ex vår och sommar.


Det var det jag hann skriva upp och tyckte var intressant.

Säg bara till ifall jag skrev något som inte stämmer så ändrar jag det, jag har nämligen lätt att höra fel.


♥ Kram ♥


♥ Ciao Amigos♥



Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 20:16

Jag var ute med mina grannar och då kom jag plötsligt på att det var Live broadcast (har minne som ett popcorn) så jag sprang det snabbaste jag kunde till datorn och satte på den. Först så var det bara en The sims 3 logga och musik så jag trodde att det hadde slutat men när jag läste i chatten skrev de att de hade lite problem med att få igång det. Eftersom jag hade lite tid så hämtade jag ett block och en penna så att jag skulle vara beredd på allt de sa. Det tog ganska lång tid men tillslut efter 12-13 minuter startade det! Jag skrev ner det jag tyckte var intressant (hann inte med allt). Jag tänkte iaf sammanställa informationen jag har till ett inlägg som kommer upp senare idag eller imorgon.

Håll ut :P

 



Tänkte göra en sim som såg ut som jag men jag glömde bort det och uppdaterade sims istället.

I Broadcasten så sa det att det fanns en ny upd. så det var därför^^


♥ Ciao Amigos ♥



Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 15:16

Jag påminner er igen.


Glöm inte bort The Sims 3- direktsändningen här:


http://www.thesims.com/en_US/live 


Ikväll kl 19.00 (ursäkta att jag skrev fel i förra inlägget).


Du kommer få de senaste nyheterna om semesterparadis och en demonstration om

hur sjöjungfrur fungerar i spelet.

MISSA INTE!! xD Nu överdrev jag lite grann   


♥ Ciao Amigos ♥


 





Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 14:26

Tänkte starta starta med en ny sak "Veckans simsblogg".

Iaf för att kolla vem som blev veckans simsblogg tryck på bilden eller HÄR

  

Hoppas det gick att klicka på bilden xD

Annars klickar ni HÄR eller HÄR fast där uppe^^


♥ Ciao Amigos ♥




Av Sims Smurfan - 18 juni 2013 08:22

Allt i den här videon är bra, själva musiken är bra och simmarna agerar bra.

Älskar den och tack Simmer Nea för tipset ni hittar hennes blogg HÄÄR


Ciao Amigos ♥ det kommer mer inlägg I



promise :D ♥


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej det är jag som är simssmurfan och välkommen till min blogg :)

Mail

Vill ni höra av er till mig?

Skicka ett mejl till mig!  

sims.smurfan@hotmail.com

Är min bloggmejl ♥

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken är bäst?
 The Sims 1
 The Sims 2
 The Sims 3
 Jag tror The Sims 4 kommer vara bäst

Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Simsblogg Länkar

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards